Specjaliści

Specjaliści

Terapia SI - mgr Martyna Łopacińska

Przedszkole nr 4 "Leśna Chatka" wyposażone jest w nowoczesną i przestronną salę przeznaczoną do terapii Integracji Sensorycznej. 

Czym jest integracja sensoryczna?

Nazwą integracja sensoryczna określa się prawidłowe przetwarzanie wrażeń sensorycznych płynących ze środowiska tzw. bodźców i rejestrowanych przez receptory. U dziecka prawidłowa integracja sensoryczna ma miejsce wtedy gdy mózg właściwie rozpoznaje określone bodźce płynące z receptorów wzroku, słuchu, równowagi, dotyku oraz smaku. Poprawnie je segreguje, rozpoznaje oraz interpretuje, dzięki czemu generuje prawidłową reakcję na dany bodziec.

Terapia sensoryczna – dla kogo? 

W "Leśnej Chatce" terapia sensoryczna dedykowana jest przede wszystkim dzieciom z widocznymi zaburzeniami rozwoju, który objawia się kłopotami w codziennym funkcjonowaniu. Diagnoza określa obszary wymagające pracy i wsparcia terapeutycznego. To na jej podstawie układany jest plan pracy z dzieckiem oraz określane są cele i pożądane rezultaty. Zajęcia terapii integracji sensorycznej są prowadzone indywidualnie, w specjalnie do tego przygotowanej sali, wyposażonej w materiały, narzędzia oraz pomoce służące wspieraniu procesów SI. Terapia polega na dostarczaniu dziecku kontrolowanych bodźców i nauce prawidłowej ich interpretacji przez zabawę. Głównym zadaniem takiej terapii jest stymulacja procesów nerwowych. 

Logopeda, Neurologopeda - mgr Sylwia Zbinkowska

Terapeuta, który zajmuje się diagnozowaniem oraz terapią opóźnień i zaburzeń mowy u dzieci oraz terapią osób z zaburzeniami komunikacji wynikającymi z uszkodzeń i dysfunkcji układu nerwowego czy zespołami genetycznymi.

W przedszkolu prowadzona jest indywidualna terapia logopedyczna, która ma za zadanie:

- nauczyć Twoje dziecko prawidłowo wymawiać wszystkie głoski języka polskiego;

- kształtować prawidłowy tor oddechowy (wydłużanie fazy wydechowej);

- usprawniać aparat artykulacyjny;

- wzbogacać słownictwo;

- rozwijać słuch fonemowy, fonematyczny, czyli nauczyć dziecko różnicować głoski do siebie podobne (dźwięczna-bezdźwięczna);

-rozwijać umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi;

- rozwijać umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych.


Psycholog - mgr Anna Rosocha