7.00 - 8.00 Swobodna aktywność zabawowa dzieci w wybranych kącikach zainteresowań. Zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne. Praca indywidualna. Inicjowanie rozmów z dziećmi.
8.00 - 8.30 Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Zabawy ruchowe.
8.30 - 9.00 Przygotowanie do śniadania. Śniadanie. Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych.
9.00 - 11.00 Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw edukacyjnych, ruchowych zgodnie z tematyką zajęć. Swobodne zabawy dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, badawcze, plastyczne, muzyczno-rytmiczne według zainteresowań dzieci.
11.00 – 12.00 Spacery, zabawy dowolne w ogrodzie i na placu przedszkolnym.
12.00 – 13.00 Przygotowanie do obiadu. Obiad. Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych.
13.00 - 14.30 Odpoczynek, wyciszenie i relaksacja- słuchanie bajek, muzyki. (13.00-14.30 grupy młodsze; 13.00-13.30 grupy starsze).
14.30 - 15.00 Przygotowanie do podwieczorku. Podwieczorek. Kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych.
15.00 - 17.00 Praca indywidualna z dziećmi dostosowana do ich możliwości. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Gry i zabawy stolikowe(układanki, gry, puzzle, planszówki) w małych zespołach. Układanie zabawek i porządkowanie klocków.